Motto

"Să trăieşti nu este suficient. Trebuie să ai soare, libertate şi o floricică" H. Ch. Andersen

luni, 20 iunie 2016

Scovergi ca la Bragadiru - Teleorman


Este luni, este sărbătoare. Mi-a venit poftă de scovergi ca la Bragadiru, aşa cum le făcea cumnata mea. De tânăra când mergeam la ţară, ea ne pregătea scovergi pe care le umplea cu brânza şi le mâncam cu multă plăcere. Nu am uitat rețeta, de fapt impropriu spus rețetă, ea le făcea în copaia mică, în care frământa pâinea, unde pune făina şi restul ingredientelor la ochi. Aşa cum era ea obișnuită. Eu am adaptat şi am să vă dau rețeta mea.


500 - 600 g făină
un cub mic de drojdie
o linguriţă de sare
o lingură cu zahăr
3 linguri cu ulei
300 - 350 ml apă călduță

Se desface drojdia, se amestecă cu zahărul şi se înmoaie cu puţină apă caldă.
Făina se cerne într-un castron mai mare, se adaugă drojdia, sarea şi uleiul. Se pune apă caldă treptat. Se frământă bine până aluatul nu se mai lipește de mâini. Dacă este nevoie se mai pune puţină făină sau apă. Se pune aluatul la crescut acoperit cu un șervet curat, timp de 30 de minute.
Când aluatul a crescut (şi-a dublat volumul) se frământa din nou să iasă aerul din aluat. Se face un sul de aluat şi se porționează în 10 părți. Din fiecare bucată de aluat se face o minge. se pun în ordine pe șervet. Se pune ulei din belșug la încins. Când uleiul s-a încins, fiecare bucată de aluat se întinde cu mâna în mărimea dorită (mărimea tigăi în care le vom prăji). Se prăjesc pe ambele părți, se scot pe hârtie absorbantă. Se vor mânca calde, umplute cu brânză.
Se pot umple şi cu gem, după preferință.

Poftă bună!!!!!














Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu