Motto

"Să trăieşti nu este suficient. Trebuie să ai soare, libertate şi o floricică" H. Ch. Andersen

marți, 8 martie 2016

Supă cremă de dovleac




Chiar dacă nu este toamnă, când se coc dovlecii, eu am în frigider o pungă cu dovleac pregătit pentru a face o plăcintă, Dar astăzi am decis să fac o supă cremă de dovleac. Este bună, hrănitoare şi cred ca va fi pe gustul fiului meu.
 O să-mi dau tot interesul să iasă foarte bună. Am tot răsfoit sumedenia de rețete  de pe internet, dar m-am inspirat din rețeta lui Adi Hădean, pe care îl apreciez foarte mult. Eu am să îmbogățesc rețeta , pentru a fi o rețetă personalizată.
  Iată ingredientele folosite:

500 g dovleac ras, 2 cepe potrivite tocate mărunt,  1 morcov mare ras, o ţelină rasă, 1 dovlecel  şi 1 cartof tăiaţi cuburi, 1 ardei capia roşu, 2 - 3 căţei de usturoi feliaţi, sare, piper, coriandru măcinat, un praf de nucşoară, aproximativ 500 ml supă sau apă si 3 linguri de smântână.

Am folosit untura de gâscă 2 linguri în care am călit ceapa, apoi am adaugat morcovul si ţelina. le-am înăbuşit 1- 2 minute, am pus cartofii şi dovlecelul. După ce s-au înmuiat bine am adaugat supa de pasăre sau apă si le-am lăsat sa fiarbă. Când toate legumele s-au fiert, se lasă să se răcească apoi se pun în Blender pentru a  face crema. Se poate folosi un Blender vertical. Se pune crema de legume în oala de supă .Dacă este prea cremoasă se subţeiază cu supă sau apa. Smântâna se drege cu un polonic de supă şi se amestecă cu supa crema, Se dă în căteva clocote.
Se serveşte cu felii de bacon rumenite  şi crocante, Supa cremă se asezonează cu busuioc verde, pătrunjel sau mentă (după preferinţă).

















Lângă farfuria cu supa cremă sunt indicate crutoanele.

























Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu