Motto

"Să trăieşti nu este suficient. Trebuie să ai soare, libertate şi o floricică" H. Ch. Andersen

sâmbătă, 20 iunie 2015

Plăcintă americană cu coacăze în aluat crocant şi ingheţată




Plăcinta am  reprodus-o după o rețetă descrisă de o cunoștință ce a vizitat de curând America.

Nu știu dacă am respectat întocmai rețetarul dar voi descrie cum am preparat plăcinta.


Coacăzele le-am cules dis-de-dimineață din arbustul meu, le-am trecut printr-un jet de apă şi le-am curățat de codițe. Într-o tavă rotundă unsă cu un stat de unt, peste care am presărat  4 linguri de zahăr se va pune un strat generos de coacăze.
Pentru aluatul de plăcintă avem nevoie de:
200 g zahăr tos, 200 g făină, un vârf de cuțit de scorțișoară, 170 g unt, sare.





Într-un castron amestecăm cu un tel în formă de pară, făina, zahărul, scorțișoara şi un  praf de sare.. Se adaugă untul tăiat cubuleţe ( la temperatura camerei). Se frământă cu degetele până ce untul este absorbit de făină şi zahăr. Nu se frământă decât pe jumătate. Se pune aluatul în formă de mici grămăjoare peste coacăze.
Se va coace în cuptor încălzit la 180 grade.
Se lasă 30 minute să se răcească.
Se servește cu o cupă de înghețată.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu