Motto

"Să trăieşti nu este suficient. Trebuie să ai soare, libertate şi o floricică" H. Ch. Andersen

joi, 5 iunie 2014

Ruladă aperitiv "Tanţa" de la Goleşti

    Obieciul meu este de a nota în caietul cu "ştiinţă" cuprinzând reţetele aflate de la prietene cu numele doamnei care mi-a dictat reţeta. Mi-a fost mai uşor să le memorez. Aşa că acum am în minte reţeta de ruladă aperitiv...de la prietena mea Tanţa.

Ingrediente:

0,5 l lapte
250 g  pachet margarină - (se poate folosi untul ...reţeta este din vremea când untul se găsea mai greu pe piaţă)
1 cană (de 250 ml) cu făină
6 ouă
1 praf de sare






Mod de preparare:

     Laptele împreună cu 100 g de margarină sau unt se clocoteşte pe foc.
Se pune toată făina şi se amestecă cu nădejde cu ajutorul unei linguri de lemn. Se lasă la răcit.
După ce s-a răcit se încorporează gălbenuşurile, apoi se adaugă albuşurile bătute spumă.
Cu 100 g de margarină sau unt, se unge tava emailată a cuptorului, se tapetează uşor cu făină şi se toarnă aluatul. Întindem cu o lopăţică aluatul în tavă astfel încât să acopere toată tava în mod uniform.
Se coace 40 de minute la foc potrivit.
Se scoate tava din cuptor, se desprind marginile foii, se pune deasupra un şervet uscat şi se răstoarnă tava astfel încât foaia să se aşeze pe şervet.
Cu cele 50 g de margarină sau unt se unge foaia.
Peste foaie se adaugă umplutura:
       - 300 g caşcaval ras
sau 
       -  ciuperci călite împreună cu o ceapă tocată mărunt la care adăugăm pentru a o îngroşa fie puţină zeamă de supă cremă de ciuperci (de la plic) pe care o prăgătim  mai groasă şi  condimentăm cu sare şi piper.

După ce am pus umplutura rulăm încet foaia cu ajutorul şervetului şi punem ruloul într-o tavă de chec.
Înainte de a o servi se pune la cuptor pentru a se servi caldă.

După  preferinţa şi imaginaţia gospodinei se pot face şi alte umpluturi.







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu