Motto

"Să trăieşti nu este suficient. Trebuie să ai soare, libertate şi o floricică" H. Ch. Andersen

duminică, 11 mai 2014

Grădina mea - lunile martie - aprilie 2014 - Toporaşi-Lalele-Narcise

           Grădina mea nu este mare, pot zice că este o mini-grădină, dar am în ea tot ce mi-am dorit, de la flori  la legume și fructe. Îmi este foarte dragă atât mie cât și soțului meu (el se ocupă de partea cu legumele și fructele).
           De când se topește zăpadă, în luna martie, răsar primii ghiocei și delicatele violete de pădure, numite şi  toporaşi, care însuflețesc și dau culoare grădinii mele.
În gingaşele flori regăseşti albastrul cerului, atât de modeşti în mândra lor îmbrăcăminte.
Viola ododata, înfloreşte şi creşte în primele zile de primăvară pentru a bucura  omul, de ai aduce plăcere şi mulţumire.
Toporaşul este o plantă spontană, perenă, din ai căror rizomi se dezvoltă stoloni târâtori, care ajută la înmulţirea vegetativă a plantei. Este folosită în tratamente naturiste şi parfumerie.

         După primii vestitori ai primăverii răsar și înfloresc zambilele, narcisele albe și galbene, lalelele.




          Sunt foarte frumoase și-mi umplu sufletul de bucurie.
Narcisele mele sunt galbene,  cu coronula tot galbenă sub formă de trompetă, cu margine  zimţată de culoarea roşie. Este o plantă bulboasă, având bulbul ovoid, frunze lungi şi flori albe sau galbene. Se mai numeşte şi ghiocel galben. Creşte în mod spontan în zonele de deal şi munte, se cultivă în grădini fiind o plantă decorativă.
           De asemenea am avut de făcut lucrări de întreținere , am săpat, am tuns trandafirii și cei doi butuci de viță de vie.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu